🔒
❌

  Najnovšie zmeny zákonov v našom štáte

Datum Zmena zakona
21. 12. 2022 23:00 Vládny návrh zákona o štátnom rozpočte na rok 2023 (Vládny návrh rozpočtu verejnej správy na roky 2023 až 2025)
21. 12. 2022 23:00 Návrh poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Milana VETRÁKA, Petra LIBU, Richarda NEMCA a Jána SZŐLLŐSA na vydanie zákona o dani z osobitnej stavby a o zmene a doplnení niektorých zákonov
21. 12. 2022 23:00 Vládny návrh zákona, ktorým sa dopĺňa zákon č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov
21. 12. 2022 23:00 Návrh poslanca Národnej rady Slovenskej republiky Milana VETRÁKA na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 530/2011 Z. z. o spotrebnej dani z alkoholických nápojov v znení neskorších predpisov
21. 12. 2022 23:00 Vládny návrh zákona o solidárnom príspevku z činností v odvetviach ropy, zemného plynu, uhlia a rafinérií a o doplnení niektorých zákonov
zobraziť všetky zmeny zákonov

  Aktuality z diania v našom štáte

Jsou k dispozici nové články, stránku obnovíte kliknutím zde.

Kunsthalle Bratislava pozýva na novú výstavu: Nemá medze, čo od teba živý svet bude žiadať*

Výstava: Nemá medze, čo od teba živý svet bude žiadať.* Umelci*kyne: Lenka Adamcová / Zoli Baráth / Alan Bujdák / Jakub Cerulík / Ellen Denková / Kateřina Dobřanská / Samo Dzurek / Samuel Hošek / Michal Chromiak / Lukáš Karaba / Marcel Korec / Paula Malinowska / Dajana Marcinková / Kristián Németh / Lýdia Ondrušová / Jozef Pilát / Jelisaveta Rapaić / Petra Nela Pučeková / Viktória Revická / Lukáš Sobota / Tatiana Takáčová / Martin Toldy / Terézia Tomková / Imrich Veber / Alexander Zigo / Erik Ždiľa Kurátori: Martin Piaček & Dávid Koronczi Trvanie: 09.12. 2022 – 30.01. 2023 Miesto: A RING, Kunsthalle Bratislava Kunsthalle Bratislava s radosťou predstavuje novú výstavu s názvom Nemá medze, čo od teba živý svet bude žiadať*, ktorá je výsledkom práce Ateliéru vvv v zimnom semestri 2022. Tento semester je z teoretického hľadiska akýmsi doznievaním letného semestra 2022, počas ktorého vo vedení ateliéru Martina Piačeka nahradila hosťujúca pedagogička, teoretička a riaditeľka bak. basis voor aktuelle kunst v Utrechte Mária Hlavajová. Program v skratke charakterizuje rozširovanie umeleckého „toolboxu“ pre potreby súčasného sveta, ktorý by sme mohli popísať ako svet permakrízy – permanentnej krízy – alebo lepšie povedané, permanentného pocitu krízy. Môže vo svete narušených vzťahov a informačnej presýtenosti prinášať umenie pocit zakorenenia? Môže nastoľovať atmosféru pochopenia a vytvárať realizovateľné vízie sveta, v ktorom sme si k sebe na osi prírodokultúr navzájom bližšie? A hlavne, môže si pritom zachovať jazyk kritiky, vtipu či subverzie? A takto chceme vnímať aj výtvarné umenie vo všetkých jeho podobách. Ako nástroj, ktorý má potenciál otvárať nečakané vízie. Nechceme ale poučujúce, moralizujúce umenie. Nie. Zaujíma nás umelecká výpoveď, ako šanca nechať sa objať vierou v krásno, divno, alebo hoci aj trápno. Vnímame totiž umenie ako sériu praxí, veľmi diverzných; od aktivizmu, až po jemnú poetiku. Hlavne úprimne, ak sa dá, s nadhľadom a s citom pre detail. Výstava je mozaikou individuálnych výstupov študentov*tiek a absolventov*tiek intermediálneho – medzi-žánrového Ateliéru vvv. Forma výstavy zodpovedá povahe aktuálneho semestra, využívajúca priestory Kunsthalle Bratislava vo viacvrstvovej obsahovej rovine. Umiestnenie diel – objektových, textuálnych i multimediálnych, si kladie za ambíciu miesto-citlivo reagovať aj na samotnú architektúru, dokonca si ju jemne prisvojiť, či narušiť. Ako už názov tejto časti naznačuje, metóda vzniku výstavy (a v podstate celého procesu výučby) je neustále balansovanie horizontálneho vyjednávania i kurátorskej (pedagogickej) vízie. Ako kurátori prichádzame s iniciatívou a návrhmi, zároveň podnecujeme proces kolektívneho schvaľovania či zmeny každého tvorivého kroku. Kolektív je zapojený do celého zámeru, všetkým osobnostiam je otvorená neustála možnosť vlastnej iniciatívy a navrhnutia zmeny či ďalšieho postupu. Veríme, že sa tak buduje spoločná skúsenosť s procesom tvorby i stotožnenie sa s finálnym výsledkom. Horizontalita a priateľskosť sa vždy nutne miešajú s prísnosťou termínov, záväzkov a nekompromisnými tabuľkami rozpočtov. Podobne, ako v post akademickej praxi. Ateliér vvv (vizuálne – verbálne – verejné) založili v roku 2018 umelec a pedagóg Martin Piaček a grafický dizajnér a umelec Dávid Koronczi na katedre Intermédií na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave. Aktuálne v jeho vedení pôsobí na produkčnej pozícii aj umelkyňa Petra Nela Pučeková. Ateliér vvv vytvára inkluzívne a podnetné prostredie, v ktorom sa umenie chápe ako jazyk, komentár a snaha o príspevok k individuálnemu aj komunitnému utváraniu sveta. Umenie vnímame ako užitočnú a dôležitú súčasť života, neustále si však pripomíname aj jeho podmanivosť, potenciál ohúriť a tak isto jeho formálne odlišnosti od ostatných humanitných vied, či kreatívnych praxí. Slovo „verejné“ v názve ateliéru odkazuje na orientáciu smerom na prax, ktorá v sebe nesie solidaritu s inými, vízie lepších budúcností a návrhy ich tvorby. * Octavia E. Butler. 2021.Podobenství o rozsévači, Argo. (z anglického originálu: Octavia E. Butler. 1993.Parable of the Sower.New York: Open Road Media) Výstavu sprevádza online publikácia, ktorej editorkou je Denisa Tomková. Je už 6. publikáciou v novej edičnej sérii, Séria Kritického myslenia, ktorá prináša ďalšie kritické diskurzívne myslenie v podobe esejí medzinárodných mysliteľov*iek a spisovateľov*iek. Texty sú publikované dvojjazyčne: v anglickom origináli a prvýkrát aj v slovenskom preklade. Publikácia vyjde v priebehu januára 2023 a bude obsahovať nasledujúce texty: Grant Kester, „Konverzácie. Úloha dialógu v sociálne angažovanom umení“ (Conversation Pieces: The Role of Dialogue in Socially-Engaged Art), Marina Garcés, „Úprimnosť voči skutočnosti“ (Honesty with the Real), Joy Mariama Smith & Raoni Saleh, „Všetkým, zblázneným do štúdia“ (To all those mad about studying) a Walidah Imarisha, úvodná esej z knihy Octavia’s Brood. Výstava bude ďalej doplnená o rozhovory s umelcami*kyňami, prehliadku výstavy s kurátormi a workshopy, o ktorých bude Kunsthalle Bratislava informovať cez svoju webstránku a na svojich sociálnych sieťach (FACEBOOK, INSTAGRAM /Kunsthallebratislava).   The post Kunsthalle Bratislava pozýva na novú výstavu: Nemá medze, čo od teba živý svet bude žiadať* appeared first on Ministerstvo kultúry Slovenskej republiky.

Potravinový semafor agrorezort aktívne pripravuje

Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka (MPRV SR) s poslancom NR SR Patrickom Linhartom plne spolupracuje na realizácii Potravinového semafora.

Finančná správa a Maltézska pomoc Slovensko doviezli na Ukrajinu humanitárnu pomoc v hodnote takmer 25 tisíc eur

Finančná správa je od začiatku vypuknutia vojnového konfliktu na Ukrajine v prvej línii. Okrem plnenia služobných úloh na hranici pomohla zasiahnutým občanom v susednej krajine aj finančne. Príslušníci a zamestnanci finančnej správy vyzbierali interne 13.400 eur, ktoré boli následne darované Maltézskej pomoci Slovensko na nákup humanitárnej pomoci. Charitatívna organizácia, ktorá ľuďom zasiahnutým vojnou pomáha už od jej vypuknutia, túto sumu navýšila a spolu s finančnou správou doviezla humanitárnu pomoc v hodnote takmer 25 tisíc eur do Kirovohradskej oblasti na Ukrajine.

Obnova historickej budovy SNG, tzv. Vodných kasární, je ukončená

Obnova kultúrnej pamiatky – tzv. Vodných kasární, ktorá je súčasťou komplexu budov Slovenskej národnej galérie bola ukončená a pamiatka môže začať opäť slúžiť ako reprezentatívny výstavný a verejný kultúrny priestor. V spolupráci s architektmi projektu bola zvolená taká metodika obnovy pamiatky, v rámci ktorej dostali priestor na prezentáciu nielen historická baroková vrstva, ale aj novšie zásahy architekta Vladimíra Dedečka, a rovnako tiež vstupy architektov v rámci aktuálnej obnovy. Na kultúrnej pamiatke, ako prirodzenej, hmotnej súčasti expozície SNG, je tu teda prezentovaných niekoľko kultúrno-historických vrstiev – napr. zreštaurovaná baroková výzdoba stredného rizalitu a fasád orientovaných do nádvoria, barokové klenby a arkády v interiéri, barokové murivo, v spojení s neskoršími zásahmi architekta Dedečka reprezentovanými napr.  rebierkovými železobetónovými stropmi, ktoré sú vzájomne prepojené do jedného celku jasne čitateľnou súčasnou vrstvou – to všetko v súlade s aktuálnou funkčnou náplňou pamiatky, jej revidovaným urbanistickým  konceptom ale aj reprezentatívnou polohou SNG, ako kultúrnej inštitúcie a s ohľadom na stav a rozsah pôvodných prvkov zachovaných v čase zahájenia obnovy. Prvý zámer na obnovu a dostavbu SNG bol na KPÚ BA schválený v roku 2005, pričom ako podklad pre realizáciu obnovy objektu Vodných kasární boli následne spracované prípravné dokumentácie: architektonicko-historický výskum a návrh na reštaurovanie dvorových fasád objektu Vodných kasární. Krajský pamiatkový úrad Bratislava

Správa z konferencie “Elite Mobility & Funerary Practises in Early Iron Age Europe”

V parížskom Saint-Germain-en-Laye prebehla počas 20. – 21. októbra 2022 medzinárodná konferencia Elite Mobility & Funerary Practises in Early Iron Age Europe. Konala sa pri príležitosti udelenia Európskej ceny za archeológiu Josepha Décheletteho Sasji van der Vaart-Verschoof, ktorú získala už v roku 2018 za svoju dizertačnú prácu a bola to vôbec prvá konferencia k tomuto oceneniu, ktorú Národné archeologické múzeum (Musée d’Archéologie Nationale) organizovalo. Konferencia sa mala pôvodne uskutočniť už v novembri 2020, no kvôli pandémii covidu-19 ju presunuli na jar 2021. Ale nepriaznivá situácia nedovolila uskutočniť ju ani vtedy. Organizačný tím, ktorý tvorili Laurent Olivier (Musée d’Archéologie Nationale), Robert Schumann (Hamburg University) a Sasja van der Vaart-Verschoof (Leiden University), sa však nedal odradiť a napokon sa túto jeseň predsa len podarilo konferenciu úspešne uskutočniť. Konala sa v Národnom archeologickom múzeu – v zámku Saint-Germain-en-Laye. Táto nádherná budova má bohatú históriu už od čias Ľudovíta VI. Tučného v 12. storočí, kedy sa na niekoľko storočí stala kráľovským sídlom a rodiskom viacerých panovníkov. Podpísalo sa tu tiež viacero kráľovských ediktov a zmlúv až po tú z roku 1919, ktorá oficiálne ukončila vojnu medzi štátmi Dohody a Rakúskom a spečatila osud Rakúsko-Uhorska. Budova získala svoju súčasnú podobu v 2. polovici 19. storočia, keď ju z iniciatívy Napoleona III. obnovil architekt Eugène Millet, aby sa od roku 1862 stala sídlom Múzea národných starožitností (Musée des Antiquités Nationales). To sa v roku 2005 stalo Národným archeologickým múzeom. Konferencia Elite Mobility & Funerary Practises in Early Iron Age Europe nadviazala na výsledky medzinárodného workshopu Connected Elites and Regions in the Early Hallstatt Period (Ha C) – Perspectives from the Lowlands to the Circumalpine Region, ktorý usporiadali Sasja van der Vaart-Verschoof a Robert Schumann v holandskom Leidene ešte v roku 2015. Konferencia si vzala za cieľ prehĺbiť poznatky získané z tohto workshopu, a preto na nej rozšírili oblasť sledovaného záujmu nielen geograficky, ale aj z časového hľadiska. Pozvaní boli odborníci venujúci sa neskorej dobe bronzovej, dobe halštatskej i včasnej dobe laténskej zo západnej a strednej Európy (z Belgicka, Holandska, Francúzska, Nemecka, Rakúska, Veľkej Británie, Írska, Česka a Slovenska) a z USA. Počas dvoch dní odznelo 17 príspevkov v troch tematických okruhoch. Po každom príspevku nasledovala bohatá a plodná diskusia, ktorá pokračovala aj neskôr v kuloároch. Konferenciu zahájil riaditeľ Národného archeologického múzea príhovorom, v ktorom okrem iného predstavil laureátku Ceny J. Décheletteho Sasju van der Vaart-Verschoof. Tá následne inšpiratívnou prednáškou odštartovala prvý tematický okruh venujúci sa pôvodu a vývoju hrobov elít. Na príklade azda najznámejšieho hrobu z doby halštatskej v Holandsku – hrobu kniežaťa z Oss – ukázala, ako možno aj pri už takmer 90 rokov známom a opakovane skúmanom materiáli – vďaka jeho revízii, podrobnému štúdiu všetkých predmetov hrobovej prílohy, dokonca aj zdanlivo nič nevypovedajúcich fragmentov zabudnutých v depozitári – získať dôležité dáta, ktoré nielenže dokážu vo veľkej miere doplniť naše doterajšie poznatky o tejto téme, ale ich dokonca výrazne zmeniť. Viaceré zaujímavé príspevky odzneli aj v druhom tematickom okruhu zameranom na identitu elít, ich status a prestíž. Za zmienku určite stojí autorské trio Carola Metzner-Nebelsick – Robert Schumann – Rupert Gebhard s príspevkom o výnimočnom komorovom hrobe dospelého muža pochovaného s bohato zdobeným jarmom a vozom z doby halštatskej, ktorý objavili v dolnobavorskej dedine Otzing. Nález vybrali en bloc a ďalej skúmali v laboratórnych podmienkach, vďaka čomu mohol byť podrobne preskúmaný. To umožnilo nielen zrekonštruovať pôvodný stav hrobovej komory, ale aj lepšie pochopiť staršiu dobu železnú v južnom Bavorsku i mimo neho. Celý druhý deň prednášok bol venovaný tretiemu tematickému okruhu, a to rozšíreniu hrobov elít: sieťam a mobilite. Tu odznel príspevok Eriky Makarovej z Pamiatkového úradu SR, ktorá sa venovala hromadným nálezom z doby halštatskej z územia dnešného Slovenska. Bez povšimnutia nezostali ani významné centrá západohalštatskej a včasnolaténskej kultúry v kontexte pohrebov elít, nadregionálnych kontaktov a mobility, a to “soľná metropola” Dürrnberg a región okolo hradiska Heuneburg. Viacero príspevkov tiež poukázalo, aká dôležitá je pri štúdiu pravekej spoločnosti medziodborová spolupráca, ktorá je v západnej Európe už bežnou súčasťou výskumu. Počas konferencie dostali jej účastníci možnosť nahliadnuť aj do častí múzea, ktoré sú bežnej verejnosti neprístupné. Vďaka tomu mohli vidieť napríklad originálne zbierky paleolitického umenia či postup pri revízii archeologickej zbierky spojenej s presunutím depozitára do iných priestorov, vrátane reinventarizácie všetkých archeologických nálezov, ich očistenia a zdokumentovania. Na záver treba skonštatovať, že táto medzinárodná konferencia bola nielen vynikajúco zorganizovaná, za čo patrí vďaka celému organizačnému tímu, ale aj nesmierne vedecky prínosná. Príspevky z nej budú uverejnené v zborníku, ktorý organizátori plánujú vydať ako samostatnú publikáciu. Text a foto: Erika Makarová, PÚ SR

Na podporu pestovateľov v špeciálnej rastlinnej výrobe, vinohradníkov a chovateľov rýb ...

Pestovatelia zeleniny, ovocia, vinohradníci a chovatelia rýb budú môcť svoje žiadosti o finančnú pomoc podávať od 15.12.2022; 00:00 hod. do 30.12.2022; 12:00 hod. ...

Vianočný darček pre legendárne Divadlo Nová scéna aj jej návštevníkov

Takmer presne po 76-tich rokoch svojej existencie sa kultové bratislavské Divadlo Nová scéna dočkalo mimoriadne pozitívnej správy. Niekoľkoročné úsilie Ministerstva kultúry Slovenskej republiky, ako aj vedenia divadla o získanie vlastných priestorov sa práve dnes zmenilo na realitu. Známe priestory na Živnostenskej ulici, ktoré pozná zrejme každý milovník divadla, si Divadlo Nová scéna už nebude musieť prenajímať, ale mu budú patriť. Stalo sa tak po rozhodnutí poslancov mestskej časti Staré Mesto. Tí v utorok schválili prevod vlastníctva na štát v zastúpení divadla za 3,66 milióna eur, ktoré poskytlo práve terajšie vedenie rezortu kultúry. Zatiaľ čo predchádzajúci ministri tento akútny problém desaťročia obchádzali, ministerka Natália Milanová naplnila víziu o získaní sídla Divadla Nová scéna napriek nepriaznivým okolnostiam zapríčineným ako pandémiou, tak aj ruskou agresiou na Ukrajine.  „Dlhých dvadsať rokov už existuje myšlienka získať priestory divadla Nová scéna do vlastníctva štátu. No až dnes sa myšlienka stáva realitou. Deje sa tak vďaka spolupráci ministerstva kultúry, ministerstva financií, Divadla Nová scéna a zástupcov Starého Mesta pod vedením bývalej starostky Zuzany Aufrichtovej. Týmto dňom tak začína nový život pre Novú scénu na mieste, kde môže slobodne tvoriť a nebyť v budúcnosti závislá a ohrozená od niekoho súhlasu či nesúhlasu. Vďaka tomuto kroku sa nielenže efektívne pracuje s verejnými financiami, ale diváci a diváčky budú po čase cítiť väčší komfort, keďže peniaze za nájom budú môcť byť investované do divadla a jeho fungovania,“ hovorí ministerka kultúry Natália Milanová. Divadlo Nová scéna sídli v tzv. „Živodome“ od svojho vzniku. Jeho história sa začala písať 30. novembra 1946 uvedením Shakespearovej komédie Skrotenie zlej ženy. Aj preto bolo pre rezort kultúry mimoriadne dôležité, aby táto tradícia zostala zachovaná a spokojní boli nielen herci a herečky, ale aj návštevníci. Prevod priestorov do rúk štátu bude mať pritom aj niekoľko ďalších pozitívnych dopadov na samotné divadlo. Získaním týchto priestorov do správy štátu sa zjednoduší proces údržby a rekonštrukcie budovy. V minulosti boli totiž zlým technickým stavom budovy ohrozené aj vzácne kostýmy, rekvizity či špeciálna technika nevyčísliteľnej, nielen finančnej, hodnoty. Vedenie Divadla Nová scéna navyše týmto krokom získa väčšie možnosti nakladania s nebytovými priestormi a uzatvárania tak zmluvných vzťahov so subjektmi ako verejného, tak aj neziskového či podnikateľského sektora. To všetko predstavuje príjmy, ktoré bude môcť následne investovať do svojej prevádzky a predovšetkým ešte lepšieho diváckeho zážitku a komfortu. A do tretice, príde aj k nemalým finančným úsporám, ktoré by mali ročne dosiahnuť viac ako 180-tisíc eur. The post Vianočný darček pre legendárne Divadlo Nová scéna aj jej návštevníkov appeared first on Ministerstvo kultúry Slovenskej republiky.

Monitorovací Výbor PRV SR 2014-2022

V rámci IX. Riadneho a výjazdového zasadnutia Monitorovacieho Výboru Programu rozvoja vidieka SR 2014-2022, ktorý sa konal v Košickom samosprávnom kraji sa prediskutovali nasledovné témy:

Rokovanie vlády SR

Zajtra, v stredu 14. decembra 2022 o 10.00 h sa na Úrade vlády SR v Bratislave uskutoční rokovanie vlády. Program: https://rokovania.gov.sk/RVL/Negotiation/1256 Vstup novinárov je cez bránu z Leškovej ulice.    Tlačový a informačný odbor    Úra...

Ministerstvo kultúry zverejnilo dotazník pre verejnosť. Chce získať spätnú väzbu na kvalitu svojej práce.

Zverejnený dotazník rezortu kultúry je určený pre verejnosť a zainteresované strany. Jeho účelom je zistiť, ako je aktuálne vnímaná práca Ministerstva kultúry SR.  Ministerstvo kultúry pripravilo dotazník v rámci projektu CAF (The Common Assessment Framework), ktorého cieľom je systematické, kontinuálne a dlhodobé zvyšovanie kvality práce rezortu. Spomínaný dotazník je nástrojom, prostredníctvom ktorého sa chce ministerstvo oboznámiť s tým, ako je verejnosť spokojná s kvalitou jeho poskytovaných služieb. Po spracovaní odpovedí z dotazníka budú zainteresované strany  informované o výsledkoch. Dotazník je dostupný na nasledovnom linku:   https://dotaznik.culture.gov.sk/limesurvey/index.php/669232?lang=sk  Prestížne medzinárodné ocenenie Efektívny používateľ modelu CAF pre ministerstvo kultúry Ministerstvo kultúry obdržalo titul Efektívny používateľ modelu CAF v máji tohto roka. Odovzdanie certifikátu bolo zavŕšením procesu implementácie modelu CAF v rámci národného projektu Zavádzanie a podpora manažérstva kvality v organizáciách verejnej správy. Projekt bol podporený z Európskeho sociálneho fondu prostredníctvom Operačného programu Efektívna verejná správa. Prvá fáza procesu implementácie modelu CAF Ministerstvo kultúry realizovalo proces implementácie od septembra 2020. Počas 20 mesiacov implementácie prešiel rezort fázou samohodnotenia a zlepšovania. Prvá etapa procesu bola ukončená Externou spätnou väzbou modelu CAF, ktorá zhodnotila jeho implementáciu zo strany MK SR. Počas hodnotenia ministerstvo preukázalo pozitívny prístup k procesnému riadeniu, napĺňanie princípov výnimočnosti a správne smerovanie k trvalému zlepšovaniu. Druhá fáza procesu implementácie modelu CAF Následne v septembri tohto roka ministerstvo kontinuálne vstúpilo do druhej fázy procesu implementácie – do etapy udržateľnosti. Jedným z výsledkov procesu bude II. samohodnotiaca správa, ktorá zmapuje obdobie posledných 3 rokov fungovania ministerstva. Etapa udržateľnosti  bude  ukončená v apríli 2024 a cieľom ministerstva kultúry je opätovne obhájiť titul Efektívny používateľ modelu CAF. Snahou ministerstva kultúry je aj naďalej postupovať v implementácii modelu CAF, pokračovať v uplatňovaní a rozvoji takého systému manažérstva kvality, prostredníctvom ktorého môže vplývať na zvyšovanie kvality a efektívnosť vykonávaných činností rezortu. The post Ministerstvo kultúry zverejnilo dotazník pre verejnosť. Chce získať spätnú väzbu na kvalitu svojej práce. appeared first on Ministerstvo kultúry Slovenskej republiky.

Zaistené balíky s výrobkami z krokodílov

Žilinskí príslušníci finančnej správy na vyclievacej pošte zaistili zásielky, ktoré obsahovali výrobky z chránených živočíchov. Išlo o remienky na hodinky z aligátorov a kožený klobúk s krokodílím lemom. Adresátom týchto exemplárov pri preclievaní chýbali povinné „CITES“ povolenia.

Verejné vypočutie na nové vedenie SND – Ministerstvo kultúry SR obdržalo prihlášky od štyroch kandidátov

Do procesu verejného vypočutia na obsadenie postu vedúceho zamestnanca, ktorý je štatutárnym orgánom Slovenského národného divadla (SND), mali uchádzači a uchádzačky možnosť prihlásiť sa na základe Oznámenia o procese verejného vypočutia do 5. decembra 2022. Ministerstvo kultúry SR (MK SR) eviduje štyroch uchádzačov, ktorí v uvedenom termíne prejavili záujem zapojiť sa do výberového procesu na obsadenie postu generálneho riaditeľa alebo generálnej riaditeľky SND. Procesu verejného vypočutia predchádza zostavenie poradného orgánu, ktorý bude v súlade so Smernicou MK SR č. 9/2021 o procese verejného vypočutia zostavený z externých odborníkov s preukázateľnou praxou v oblasti manažmentu, riadenia verejnej organizácie v danej oblasti (mimo organizácií zriadených MK SR), odborníkov z oblasti vedy a výskumu v danej oblasti, odborníkov z prostredia nezávislej kultúry, reprezentantov zamestnancov SND, individuálneho člena zo zamestnancov MK SR a externého personálneho poradcu. Samotný proces verejného vypočutia kandidátov, resp. kandidátok na post generálneho riaditeľa alebo generálnej riaditeľky SND bude prebiehať v troch kolách. V prvom kole sa skontroluje kompletnosť prijatých prihlášok. Uchádzači a uchádzačky, ktorí a ktoré splnia všetky formálne kritériá, dostanú pozvanie na hĺbkový pohovor s personálnym poradcom. Po zhodnotení výsledkov hĺbkových pohovorov sa v druhom kole uskutoční neverejné vypočutie členmi poradného orgánu. V treťom kole poradný orgán verejne vypočuje kandidátov a kandidátky, ktorí a ktoré prejdú druhým kolom. Do procesu verejného vypočutia sa so svojimi otázkami bude môcť zapojiť aj široká verejnosť v treťom kole prostredníctvom sprístupnenej elektronickej aplikácie. Verejné vypočutie bude vysielané naživo, nahrávané a neskôr sprístupnené formou videozáznamu na webovom sídle MK SR. Do vyhlásenia výsledku procesu verejného vypočutia je dočasne poverený vedením SND Mgr. Jozef Švolík. Všetky informácie o procese verejného vypočutia je možné nájsť v Smernici MK SR č. 9/2021 o procese verejného vypočutia, ktorá všetkým uchádzačom a uchádzačkám garantuje férový, otvorený a transparentný prístup. Všetky relevantné dokumenty sú dostupné na webovom sídle MK SR v časti Výberové konania. The post Verejné vypočutie na nové vedenie SND – Ministerstvo kultúry SR obdržalo prihlášky od štyroch kandidátov appeared first on Ministerstvo kultúry Slovenskej republiky.

Katalóg poľnohospodárskej techniky a stavieb od NPPC prináša transparentnosť v ...

Národné poľnohospodárske a potravinárske centrum (NPPC) ako vedecko-výskumná organizácia Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR (MPRV SR) pripravilo tento rok unikátny ...

Predbežná informácia

k návrhu vyhlášky Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej ...

Slovenskej republike záleží na ochrane vôd a oceánov

V priestoroch Technického centra České akademie věd sa 7.12.2022 uskutočnila medzinárodná konferencia organizovaná iniciatívou BIOEAST pod záštitou Ministerstva zemědělství České ...

Rokovanie Rady ministrov AGRIFISH v Bruseli - SPP oslavuje 60 rokov existencie

V čase, keď 26 členských štátov vrátane Slovenska už má schválené strategické plány sa v dňoch 11. a 12. ...

Neschválenie štátneho rozpočtu vplýva aj na agrorezort

Súčasná politická situácia nabáda k príprave viacerých scenárov, ktorých výsledok je závislý od schválenia, či neschválenia štátneho rozpočtu na rok 2023. ...

Colný úrad Michalovce ponúka bezodplatne palety na humanitárne účely

Humanitárne organizácie a charitatívne združenia môžu bezodplatne získať drevené palety. Ponúka ich Colný úrad Michalovce. K dispozícii je celkovo 812 kusov drevených paliet, ktoré môžu byť poskytnuté na humanitárne účely.

Vo VRP2 sme pridali podporu pre platobné terminály

Bezplatná aplikácia Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP2) na evidenciu tržieb prešla aktualizáciou. Finančná správa neustále pracuje na jej vylepšení a najnovšie bola pridaná podpora pre platobné POS terminály SumUp. Ich použitie je možné v Android verzii aplikácie pri tvorbe pokladničného dokladu a úhrade faktúry.

ZAISŤOVANIE MAJETKU V APLIKAČNEJ PRAXI ORGÁNOV PRÍPRAVNÉHO KONANIA

Dňa 13. decembra 2022 sa na pôde Generálnej prokuratúry Slovenskej republiky uskutočnilo pracovné stretnutie prokurátorov trestného a medzinárodného odboru so zástupcami Úradu pre správu zaisteného majetku.

Nórski divadelníci v SND

V Slovenskom národnom divadle hosťoval v nedeľu 4. decembra a v pondelok 5. decembra 2022 nórsky nezávislý divadelný súbor Susie Wang, ktorý úzko spolupracuje s Nórskym národným divadlom. Ide o ďalší krok rozvíjania bilaterárnych kontaktov, ktoré sa začalo účinkovaním súboru SND v Osle uvedením inscenácie Nad našu silu v roku 2018.   Činohra našej prvej scény sa rozhodla prezentovať dielo Bjørnstjerne Bjørnsona (1832 – 1910), nórskeho prozaika, dramatika, básnika a publicistu, nositeľa Nobelovej ceny za literatúru za rok 1903, ktorý je blízky aj Slovensku z historického i kultúrneho hľadiska presadzovaním hodnôt slobody a demokracie. Susie Wang je nórsky nezávislý divadelný súbor, ktorý v roku 2017 založila skupina divadelných tvorcov – režisérka Trine Falch, herečka Mona Solhaug, hudobník a herec Martin Langlie a scénický výtvarník Bo Krister Wallström, ikony nórskeho postdramatického divadla. Práve toto oceňované zoskupenie privítalo SND s inscenáciou Mummy Brown, ktorá získala Cenu nórskej divadelnej kritiky za najlepšie predstavenie sezóny 2018/2019. Podvedomie, duševné zdravie, sexualita, sebaláska, detstvo. To všetko sú silné súčasné témy, ktoré Susie Wang v tejto inscenácii veľmi exaktne ponúka niekde na pomedzí surrealistickej psychoanalýzy a body hororu. Susie Wang tu využíva ženské telo, aby mohla vykonávať akúsi obrátenú archeológiu. Nie človek tu pátra po minulosti, minulosť skúma ľudské telo i dušu. Mummy Brown  je druhou časťou hororovej trilógie o ľudskej povahe, v ktorej nájdeme odkazy na Rorschachov psychologický test, zaujímavé javiskové efekty, ale napríklad aj záblesky kultového Votrelca Ridleyho Scotta. Zaujímavosťou je, že v prípade tohto predstavenia sa diváci  stávajú spolutvorcami inscenácie. Predstavenie Mummy Brown naši nórski hostia uviedli v anglickom jazyku so slovenskými titulkami. Nie je vhodné pre senzitívnejšie povahy a osoby mladšie ako 16 rokov. Súčasťou hosťovania nórskych divadelníkov bol bohatý program. Okrem spomínanej inscenácie zahŕňal diskusiu po predstavení a tiež masterclass režisérky Trine Falch či prednášku a diskusiu Bo Wallströma a Henrika Edvardsena o divadelnom manažmente na VŠMU. The post Nórski divadelníci v SND appeared first on Ministerstvo kultúry Slovenskej republiky.

Nadané deti z Ukrajiny koledovali na Slovensku

Vianoce sú sviatkami pokoja a mieru. Necelé dva týždne pred Vianocami ministerka Natália Milanová v mene vlády Slovenskej republiky privítala na pôde ministerstva kultúry približne 50 detí pochádzajúcich z rôznych ukrajinských regiónov vrátane Zakarpatskej, Charkovskej či Kirovohradskej oblasti. Deti z divadelných, tanečných a speváckych súborov pricestovali do Bratislavy v rámci medzinárodného projektu „Spoločné Vianoce s Ukrajinou“ spolu s poslankyňou ukrajinského parlamentu Julijou Gryšynou a zástupcom zakarpatskej administratívy Igorom Šynkarukom. „Kým my na Slovensku sa pripravujeme na pokojné Vianoce s blízkymi, na Ukrajine sa matky s deťmi bez svetla, tepla, jedla a bez blízkosti svojich otcov, starých otcov a bratov budú ďalej obávať ruského bombardovania. Dnes nám ukrajinské deti priniesli čaro Vianoc a pripomenuli, že je to čas zázrakov. Veľmi by som si želala, aby sa stal zázrak mieru. Aby mohli ľahko a s úsmevmi na tvárach, bez starostí myslieť na to, čo bude dnes, zajtra a slobodne rozhodovať o sebe a svojej krajine,“ uviedla ministerka Milanová. V rámci projektu „Spoločné Vianoce s Ukrajinou“  sa ukrajinské deti zastavia nielen v Bratislave, ale aj v Budapešti, Viedni, Prahe, Varšave a Košiciach. Snahou projektu je predstaviť európskej verejnosti vianočné zvyky viacerých ukrajinských regiónov, ktoré sa nám v mnohom budú zdať povedomé. Je dôležité, aby sme ani na Vianoce nezabudli, že na našej východnej hranici stále zúri vojna zapríčinená ruskou agresiou, ktorá zmarila už stovky detských životov. Napriek tomu mladí umelci a umelkyne z projektu „Spoločné Vianoce s Ukrajinou“ preukázali, že nedopustia, aby čaro Vianoc umlčala vojna. Prajú si Ukrajinu prezentovať ako suverénny štát s unikátnou históriou a kultúrou, ktorá dbá o svoju nezávislosť a zároveň je súčasťou priestoru spoločných európskych hodnôt. Ministerstvo kultúry aj týmto spôsobom pokračuje vo svojej snahe pomáhať ukrajinským umelcom a umelkyniam, predovšetkým deťom. Od začiatku vpádu ruských vojsk našli na Slovensku útočisko už stovky umelcov a umelkýň, ktorým sme poskytli možnosť umeleckej realizácie a strechu nad hlavou. The post Nadané deti z Ukrajiny koledovali na Slovensku appeared first on Ministerstvo kultúry Slovenskej republiky.

Slovenská republika získala predsednícku pozíciu v Programe OECD pre agrárnu vedu (CRP)

Na zasadnutí Riadiaceho výboru Programu OECD pre agrárnu vedu (CRP) bola 6. decembra 2022 (s platnosťou od 1.1. ...

Slovensko je v strukovinách sebestačné

Podľa údajov Štatistického úradu SR zverejnených v Správe o poľnohospodárstve a potravinárstve SR za rok 2021 (tzv. ...

Krátke ohliadnutie sa za vedeckou konferenciou a vernisážou výstavy „Frontové a lazaretné vojnové cintoríny z prvej svetovej vojny na území severovýchodného Slovenska – pamiatky histórie“

V predposledný novembrový deň aktuálneho kalendárneho roku sa v priestoroch Univerzitnej knižnice v Bratislave na Klariskej ul. č. 5 uskutočnilo podujatie, venované vojnovým cintorínom z prvej svetovej vojny. Išlo o vedeckú konferenciu a vernisáž výstavy s názvom „Frontové a lazaretné vojnové cintoríny z prvej svetovej vojny na území severovýchodného Slovenska – pamiatky histórie“, ktoré boli výstupmi rovnomenného projektu, realizovaného Pamiatkovým úradom SR a Krajským pamiatkovým úradom Prešov, ktorý finančne podporilo Ministerstvo kultúry SR. Prvú časť podujatia – vedeckú konferenciu – otvorili svojimi príhovormi generálny riaditeľ Pamiatkového úradu SR Ing. arch. Pavol Ižvolt, PhD. a riaditeľ Vojenského historického ústavu Bratislava plk. Mgr. Miloslav Čaplovič, PhD., ktorí okrem privítania vzácnych hostí z domácich i zahraničných inštitúcií (Ministerstvo vnitra ČR, Národní památkový ústav, Generálny štáb OS SR, Ministerstvo kultúry SR, Vojenský historický ústav Bratislava, Univerzitná knižnica v Bratislave, Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Trnavská univerzita v Trnave, Židovská organizácia B’nai B’rith,Klub vojenskej histórie Beskydy, Mestský ústav ochrany pamiatok v Bratislave, Petržalský okrášľovací spolok) a účastníkov podujatia (prítomných fyzicky ale aj online) poukázali jednak na dôležitosť skúmania problematiky prvej svetovej vojny a jej dôsledkov, ale takisto aj na nevyhnutnosť starostlivosti o pietne miesta, ktoré na našom území v dôsledku tohto ničivého vojenského konfliktu vznikli. Ako prvá prednášajúca na konferencii vystúpila emeritná generálna riaditeľka Pamiatkového úradu SR, PhDr. Katarína Kosová, ktorá vo svojom príspevku ponúkla poslucháčom osobný retrospektívny pohľad na problematiku prvej svetovej vojny, a to tak z pohľadu profesijného ako aj súkromného vnímania daného fenoménu. Pamiatkar Krajského pamiatkového úradu Prešov, Dr. Anton Liška, predstavil účastníkom konferencie metodické princípy, ktoré je pri obnovách vojnových cintorínov z prvej svetovej vojny potrebné uplatňovať, aby tieto miesta nadobudli svoj autentický (pôvodný, historický) výraz. Ako vyplynulo z jeho prednášky, dôraz je potrebné klásť na dva hlavné aspekty – výskum (archívny, terénny a pamiatkový – archeologický a/alebo reštaurátorský) a používanie dobových materiálov a technologických postupov. Emeritná riaditeľka Krajského pamiatkového úradu Prešov, Ing. Eva Semanová, priblížila skúmanú problematiku z pohľadu historickej zelene. Predseda Klubu vojenskej histórie Beskydy, Mgr. Martin Drobňák, sa s účastníkmi konferencie podelil so svojimi osobnými skúsenosťami týkajúcimi sa výskumu, obnovy, starostlivosti a propagácie vojnových cintorínov z prvej svetovej vojny z územia severovýchodného Slovenska, ktoré on sám, ako aj členovia občianskeho združenia, ktorého je predsedom, v priebehu 18 rokov existencie nadobudli. Podpredseda Klubu vojenskej histórie Beskydy, PhDr. Radoslav Turik, vo svojej prednáške predstavil na príklade lazaretného vojnového cintorína v meste Humenné spôsoby a metódy, ktorými je možné identifikovať mená obetí pochovaných na týchto pietnych miestach. Konferenčnú časť podujatia uzavrel svojim výstupom emeritný generálny riaditeľ Pamiatkového ústavu, Ing. arch. Ivan Gojdič, ktorý účastníkom konferencie pútavým spôsobom, obohateným o viacero osobných spomienok, priblížil prostredníctvom bohatého fotografického materiálu vojnové cintoríny z prvej svetovej vojny na „poľskej strane“ Karpát, projektované významným slovenským architektom prvej polovice 20. stor. Dušanom Jurkovičom. Po ukončení prednáškového bloku, ktorý bol zakončený diskusiou, bola slávnostne otvorená výstava „Frontové a lazaretné vojnové cintoríny z prvej svetovej vojny na území severovýchodného Slovenska – pamiatky histórie“, na ktorej tvorbe sa okrem autora Dr. Antona Lišku podieľali aj odborní zamestnanci Pamiatkového úradu SR (Ing. Peter Brunčák, Ing. arch. Lenka Setteyová) a členovia Klubu vojenskej histórie Beskydy (Mgr. Martin Drobňák, PhDr. Radoslav Turik). Odbornú garanciu nad výstavou prevzali doc. ThDr. Peter Borza, PhD., Ing. arch. Ivan Gojdič, Ing. Denisa Halajová, PhD. a Mgr. Zuzana Zaťková, PhD. Výstava pútavým spôsobom – prostredníctvom štyroch dobových artefaktov (kríž, náhrobník, náhrobné evidenčné tabuľky) a 28 banerov s množstvom vizuálnych prameňov (pôdorysy, plány, skice, fotografie a pod.) doplnených o sprievodné texty podáva ucelený historický a pamiatkarský pohľad na vojnové cintoríny z Veľkej vojny. Výstava je obsahovo rozdelená do štyroch častí. Prvá časť sa venuje spôsobu zriaďovania a výstavby týchto pietnych miest v čase prvej svetovej vojny, druhá približuje ich konečnú úpravu v medzivojnovom období, tretia si všíma ich aktuálny stavebno-technický stav a prezentáciu a štvrtá časť prezentuje artefakty, ktoré sa podarilo z vojnových cintorínov zachrániť a boli darované Krajskému pamiatkovému úradu Prešov do úschovy. Väčšina z prezentovaných dobových a súdobých fotografií a mapových podkladov, pochádzajúcich zo slovenských a zahraničných archívov a zbierok súkromných zberateľov, doteraz neboli nikde publikované. Podujatie uzavrel raut, počas ktorého súčasťou bola aj plodná debata a výmena osobných skúsenosti a poznatky, viažucich sa ku prezentovaným témam. Výstava „Frontové a lazaretné vojnové cintoríny z prvej svetovej vojny na území severovýchodného Slovenska – pamiatky histórie“ je odbornej i širokej laickej verejnosti prístupná v priestoroch Univerzitnej knižnice v Bratislave na Klariskej ul. č. 5 až do 5. januára 2023, a to každý pracovný deň v čase od 10:00 do 18:00 hod. Po tomto termíne bude prevezená na východné Slovensko, kde bude v priebehu nasledujúceho kalendárneho roka predstavená obyvateľom miest a obcí tých okresov, v ktorých sa tieto pietne miesta nachádzajú.  Text: Anton LiškaFoto: Ján Šipöcz

Vo veku 76 rokov zomrela herečka Soňa Valentová

Vo veku 76 rokov zomrela herečka Soňa Valentová. O úmrtí informovala agentúra TASR s odvolaním sa na tlačovú tajomníčku Slovenského národného divadla (SND) Izabelu Pažítkovú. Soňa Valentová bola dlhoročnou členkou SND, kde stvárnila celú plejádu nezabudnuteľných postáv. Vytvorila desiatky hereckých charakterov, pričom na mnohých spolupracovala s manželom, režisérom Pavlom Hasprom. Rovnako úspešnou sa stala tiež na striebornom plátne a v muzikáloch. Svoj talent predviedla v 15 celovečerných filmoch a okolo 150 televíznych snímkach a inscenáciách. Soňa Valentová sa narodila 3. júna 1946 v Trnave ako tretie dieťa, pričom obe jej sestry zahynuli v koncentračnom tábore v Osvienčime. Po štúdiách na gymnáziu absolvovala v roku 1967 herectvo na Vysokej škole múzických umení v Bratislave. V roku 1984 vyštudovala aj televíznu réžiu. Svoju hereckú kariéru zahájila v roku 1967 v SND stvárnením postavy Alison Porterovej v inscenácii Obzri sa v hneve. Pred kameru sa prvýkrát postavila pod režisérskym vedením Otakara Vávru v historickej dráme Kladivo na čarodejnice (1969). V tom istom roku si zahrala v televíznej inscenácii Tma, do ktorej ju obsadil manžel Pavol Haspra. Na divadelných doskách sa predviedla v úlohe krásnej Salome (Herodes a Herodias, 1969/1970) a svoj pôvab nechala rozvinúť v postave Zuzany vo filme zachytávajúcom obdobie stredoveku Zlozor (1971). Veľký ohlas vzbudila inscenácia Antigona (1971/1972) v réžii Petra Mikulíka, kde si po boku Emílie Vášáryovej (postava Antigony) zahrala Soňa Valentová jej sestru Ismenu. Pohybový a spevácky talent uplatnila v muzikáli Na skle maľované (1974/1975), kde stvárnila Smrť. O dva roky neskôr vytvorila postavu herečky Jindřišky Slavínskej v životopisnom filme o maliarovi Jozefovi Mánesovi s názvom Paleta lásky. Milovníci divadla si ju môžu pamätať aj ako Desdemonu, ktorá zomrela rukou žiarlivého Othella (1977/1978). Začiatkom 80. rokov si zahrala v dobrodružnej dráme Noční jazdci (1981). Rolu zlej macochy presvedčivo zobrazila v Jakubiskovej Perinbabe (1985). Ako manželka hlavného hrdinu, ktorého stvárnil Karel Heřmánek účinkovala v komédii Kam, pánové, kam jdete? (1987). Sadistickú vychovávateľku Volfovú stelesnila v psychologickom thrilleri Filipa Renča Requiem pro panenku (1991) a Dr. Prokopovú vo filme Zapomenuté světlo (1996). Soňa Valentová účinkovala tiež v muzikáloch na bratislavskej Novej scéne ako napríklad Grand Hotel v réžii Jozefa Bednárika (primabalerína Grušinská, 1993), Pokrvní bratia (Matka Johnstonová, 1993). Komediálnu rolu Matky predstavenej vytvorila v úspešnom muzikáli Mníšky (1999). Ako Mae sa predstavila v psychologickej dráme Mačka na horúcej plechovej streche (2001/2002). O dva roky neskôr nechýbala v muzikáli Kabaret v postave starnúcej Slečny Schneiderovej opäť pod režisérskym vedením Jozefa Bednárika, s ktorým spolupracovala aj v úlohe Goldy vo Fidlikantovi na streche (2007). Na doskách SND si v rozprávke Ako sa Lomidrevo stal kráľom (2014) zahrala Lomidrevovu matku. Za svoje herecké výkony získala Soňa Valentová viacero ocenení – v roku 1969 Cenu Janka Borodáča, v roku 1975 jej udelili televíznu cenu Zlatý krokodíl, v roku 1988 získala titul zaslúžilá umelkyňa a v roku 2006 si prevzala jedno z najvyšších štátnych vyznamenaní Rad Ľudovíta Štúra II. triedy za prínos ku kultúre. Bola tiež autorkou autobiografickej knihy Prelet nad životom (2010), v ktorej otvorene a úprimne hovorila o svojom detstve, o výnimočných hereckých úlohách a s úctou spomína na život s manželom, charizmatickým režisérom Pavlom Hasprom. Česť jej pamiatke. The post Vo veku 76 rokov zomrela herečka Soňa Valentová appeared first on Ministerstvo kultúry Slovenskej republiky.

Vianočné stromčeky od š. p. LESY SR

Živé vianočné stromčeky ponúka aj štátny podniky LESY SR, ktorý ich v prevažnej miere pestuje v lesných škôlkach Odštepného závodu Semenoles. ...

10. december – Deň ľudských práv

Dnešným Dňom ľudských práv si pripomíname slávnostné prijatie Všeobecnej deklarácie ľudských práv Valným zhromaždením OSN v roku 1948. Deklarácia, ktorou sa uznávajú práva a slobody pre každého a každú, je základom medzinárodného práva v oblasti ľudských práv. Medzi ne od počiatku patrí napríklad sloboda slova, sloboda tvorby či sloboda presvedčenia. Mnohé z týchto slobôd sa nám dnes zdajú byť samozrejmosťou. Predstavte si však, že by ste nemohli slobodne myslieť alebo tvoriť. Pritom cesta k základným právam a slobodám, ktoré sú prirodzenými právami každého človeka, bola dlhá. Od Magny Charty prijatej v roku 1215 po Deklaráciu práv človeka a občana z roku 1789 prešlo takmer šesť storočí. Približne ďalších 150 rokov poznačených revolúciami a vojnami trvala cesta od dobytia Bastily k prijatiu Všeobecnej deklarácie. Nedeliteľnosť občianskych, politických, hospodárskych, sociálnych a kultúrnych práv, ako aj princíp univerzálnosti práv sa definitívne etabloval až v posledných dvoch dekádach 20. storočia. Napriek tejto evolúcii univerzálnej slobody a ľudských práv v našom bezprostrednom susedstve opäť zúri imperiálna vojna, ženy a deti sú na úteku zo svojich domovov, sloboda slova a tlače je valcovaná propagandou, dezinformáciami a nenávisťou, kvôli ktorej na Slovensku vyhasli dva nevinné životy iba pre svoju sexuálnu orientáciu. Dnešný deň by mal byť oslavou ľudských práv, ale aj pripomienkou, ako jednoducho možno tieto práva a slobody z vôle diktátorov, autoritárskych režimov, populistov a extrémistov porušovať, popierať, relativizovať či dezinterpretovať. Ľudské práva sú našimi právami a slobodami, patria každému a každej z nás. Sú neodňateľné, nescudziteľné, nepremlčateľné a nezrušiteľné. Chrániť si ich však musíme sami v každodennom zápase o charakter spoločnosti a demokraciu. The post 10. december – Deň ľudských práv appeared first on Ministerstvo kultúry Slovenskej republiky.

Poľnohospodári dostali miliardu EUR

Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR (MPRV SR) prostredníctvom Pôdohospodárskej platobnej agentúry (PPA) vyplatilo poľnohospodárom 1 miliardu EUR. ...

Vianoce so Značkou kvality

Národný program podpory poľnohospodárskych produktov a potravín Značka kvality funguje na Ministerstve pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR (MPRV SR) od roku 2004. ...

Kontrolóri odhalili vydávanie falošných pokladničných bločkov

Kontrolóri žilinského Daňového úradu spolu s Colným úradom Žilina majú za sebou úspešnú kontrolnú akciu zameranú na evidenciu tržieb v systéme e-kasa. Pri kontrole podnikateľského subjektu obchodujúcim s mäsovými výrobkami kontrolóri odhalili, že niektoré vydávané pokladničné doklady nie sú evidované v systéme e-kasa klient. Podnikateľský subjekt tak vydával aj falošné doklady, ktoré nevstupovali do jeho tržieb. Navyše sa počas akcie pokúsil o externý zásah do evidenčného systému.

Výstavy na Agrokomplexe sa po dvojročnej covidovej pauze rozbehli naplno

NÁRODNÉ VÝSTAVISKO, š. p. agrokomplex v roku 2022 po dvojročnej covidovej prestávke naplno rozbehlo výstavy, veľtrhy a podujatia, na ktoré boli jeho návštevníci zvyknutí ...

Predbežná informácia

k návrhu vyhlášky Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej ...

Prepadnutý tovar sme odovzdali, predali i zlikvidovali

Colný úrad Michalovce vykonal ďalšie realizácie prepadnutého tovaru. Jantár odovzdal Puncovému úradu SR, dopravné prostriedky predal v dražbe, prípravky na ochranu rastlín a alkoholické nápoje zlikvidoval.
❌